Läkarbesök

Jaha, jag fick inget besked om nånting alls idag. MR-svaret hade inte kommit till läkaren än. Suck.
Han lovade i alla fall att ringa så fort han fick tid när det kommit. Hoppas det innebär väldigt snart efter han får det.

Han skrev ut nya smärtstillande, vi höjde några stycken.

Tycker att vi börjat få ganska bra kontakt nu. Kanske jag kommer välja honom som min husläkare (man vet vad man har, men inte vad man får). Förut trodde jag att han inte lyssnade, men nu tror jag att han gör det. Ni vet, ibland när folk bara säger "Oh", "Jaha", "Ojdå", "Mm" när man pratar, så känns det ibland inte som att de faktiskt lyssnar. Men nu märktes det att han lyssnat på att jag sagt att jag blir sämre hela tiden. Att smärtan blir värre, att känseln och styrkan i benet blir sämre. Han kommer skriva detta när han skickar tillbaka remissen ihop med MR-svaret till ortopeden. Kändes bra.

Men fy vad svårt det börjar bli för mig att ta mig nånstans. Att tro att jag ska få åka hem innan operation är nog att drömma. Tar kanske 30 min att ta taxin in till stan (skulle ta 15 min utan alla rödljus). Det gör så jäkla ont i benet då. Jag försöker ändra ställning men det går inte. Jag kan inte sitta i en bil. Läkaren och jag kommer förmodligen boka in telefontid i fortsättningen, han behöver ju inte längre göra kroppsliga undersökningar (kan knappt göra det heller). (Också det kändes bra, att han inte bara säger åt mig att jag ska vänta på ortopeden utan att han tar sitt ansvar för mig under tiden).





Chefen visste att jag skulle få MR-svar idag så hon ringde. Fick tala om att jag inte fått något, att jag blir allt sämre och att han sjukskrivit mig en månad till. Då säger hon "Då kan vi nog börja anta att du inte kommer tillbaka?". GAH! Fick så ont i magen när hon sa det. Sen räknade jag efter lite och ja, man kan nog anta ganska säkert att jag inte kommer komma tillbaka. Känns fruktansvärt jobbigt. Vad ska jag säga när jag söker jobb i höst? "Ja, jag gick bredvid en månad på det här jobbet, sen har jag varit sjukskriven ett halvår och opererat ryggen."? FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0