Borta 14 oktober 2010

Min pojkvän ringde och sa att jag fått brev från kbt och dietist. Jag ringde upp kbt-kvinnan och hon sa att hon hade 1,5 månads väntetid men att de kan se om någon enskild terapeut har tid snabbare. Så får se hur det blir. På pappret från dietisten stod det att jag ska gå på tre föreläsningar, som är en timme långa. Måste kolla hur det ska funka. Ska man bara få gå på föreläsningar? Första föreläsningen hette ”tallriksmodellen”.. Duh.. Jag är sjuksköterska plus har läst tio veckors extra nutrition, jag vet hur det funkar. Det jag var ute efter var ju att träffa någon som kan göra en individanpassad hjälp med hur jag ska äta för att gå ner i vikt och få mig allt osv. Kan jag inte få det får jag ringa läkaren igen och se om han kan hitta nån riktig dietist istället.

 

Kom att tänka på något roligt. När jag såg första avsnittet av senaste Biggest looser USA så låg jag på soffan och åt cheez balls. ;P Men jag kom själv på hur dumt det var. Nu cyklar jag när jag kollar på det istället. J Känns lite vettigare. Det är så kul att höra och se hur de kämpar järnet, och tränarna är ganska rätt på det, de försöker alltid få deltagarna att fundera på varför de blivit så överviktiga. Om man inte vet varför så kan man ju inte ändra på hur man tänker. Det går att gå ner men om man inte har ändrat sig inuti så kommer man gå upp igen. Jag sänkte motståndet med ett kvarts varv igen på cykeln, det blev för hög höjning. Nu kör jag 1 ¾ varv och det är ändå ganska mycket med tanke på att man knappast kommer köra hårdare än 3 varv hur fit man än blir. Blir svettig och ibland måste jag stanna vid 16 min och stretcha baksidan på benen. Eftersom jag har så svårt att stretcha så kan jag inte stretcha ordentligt efteråt. Det hade underlättat mycket. Hoppas att jag kommer kunna börja med det snart. Speciellt höften och rumpan skulle behöva stretchas varje dag för att hindra den här stelheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0