28 okt

För ett par dar sen blev jag lite inspirerad av en bekant som envisas med att ta sina kurer hur jobbigt det än är. Så jag tänkte börja igen med att byta ut två måltider mot diet-dryck. Blandade min Modifast choklad, men bara lukten gjorde att det tog emot. Efter en stund provade jag ändå en liten sked och det räckte. Trots att det gått ett år så förknippar jag det ändå med min magsjuka. Det gick bara inte.
Så den idén fick läggas ner, igen. Nu har jag en liten plan att göra storkok av soppa, frysa in och så äta det till lunch. Ett av mina problem är att jag inte orkar laga en massa mat, jag orkar knappt äta tre ggr om dagen. Så nu ska jag köpa gröt att göra till frukost, soppa till lunch och så mat till middag. Så får jag se hur det går. Behöver spara lite pengar med känner jag, för just nu går alla pengar åt till mina färdigrätter. Måste måste hitta en annan lösning. Hoppas detta kommer funka.

Har även skrivit ett aktivitetsschema idag. Förutom kroppsliga problemen och medicinbiverkningar så blir de flesta bara segare ju längre de måste vara ifrån en sysselsättning. Därför har jag skrivit ett schema som jag ska försöka följa. I det står mat, cykling, gå ut en tur och lite plugg. Sen får jag se hur det går. Schemat kommer ju inte motverka att jag råkar däcka på morfinet nån dag. Så inget dåligt samvete om schemat inte följs exakt, det ska vara en måttstock.

Imorse ringde de från sjukgymastkliniken där jag står i kö. Det är så överallt med sjukgymnaster här uppe, kö kö kö. I alla fall så hade de tid till mig imorgon så jag tog den. Hoppas det är ett bra ställe. Jag behöver ju lite extra hjälp eftersom jag inte kan stretcha själv. Får se imorgon.

Kommentarer
Postat av: Hella

låter jätte smart att laga storkok och frysa in. går ju så snabbt att värma på och sen en god macka eller något till Soppa ska ju hålla mättnadskänsla längre har jag sett/hört...

Hoppas det gick bra hos SG!

2010-10-30 @ 13:19:34
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0