Ångest

Har sovit dåligt en tre-fyra nätter nu. Drömde två mardrömmar i natt, en natten innan. Jag är en periodare när det gäller mardrömmar. Kan drömma mardrömmar varje natt flera veckor i rad om jag är riktigt stressad. Och det är ju inte så att jag drömmer om det jag är stressad över, utan jag drömmer skräckfilmsscenarier oftast.
I alla fall så märker jag av det sömnen nu. Måste ta en energidryck varje eftermiddag bara för att hålla mig vaken. Igår fick jag energi av massagen och kanske av solen. Men idag har det varit väldigt segt. Orkar ingenting och känner mig aggressiv, lättirriterad och gråtfärdig. Ångest trycker hela tiden mot bröstet.

Och så har jag fått såna problem med ett jävla recept. Alla mediciner har sabbat min mage fullständigt så behöver ta 1-2 doser för att stabilisera tarmarna varje dag. Bara det att nu har medicinen tagit slut hos tillverkare, hur nu det går till och finns inte nånstans. Så bad läkaren skriva ut nåt annat, och då lyckas han skriva ut nåt som inte finns, ringde igen och återigen skrev han ut nåt som inte finns. Ringde apoteket för att be dem säga vad jag ska be läkaren skriva ut, men av nån anledning kan inte de säga vad man kan byta ut min medicin mot utan jag var tvungen att ringa läkemedelsupplysningen.. och de kunde väl säga vad man kan byta ut det mot, men de ser ju inte vad som finns! Så det har man ju ingen hjälp av!
Ringde sen vårdcentralen igen, och kollade nyss och då har läkaren återigen skrivit åt nåt som inte fanns.
Gah!!!
Tror jag fått recept på varje produkt som finns nu. Allt kan ju inte vara slut överallt...

Men orkar inte försöka hitta nån med hjärna på apotekets kundtjänst just nu. För trött.

Kommentarer
Postat av: Hella

Borde inte läkare hålla lite bättre koll på vad det finns för läkemedel? har dom inte typ tillgång till Fass?

2011-04-12 @ 20:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0