Dag 2

Minus 1,5 kg första dagen. :)
Som sagt, även om majoriteten är vatten så är det skönt att tänka på att kroppen fått 1,5 kg mindre att släpa på.
Ser väldigt mycket fram emot att komma förbi delmål 2 igen. Var precis förbi det när jag slutade förra gången så med vätskan gick jag upp förbi det igen. Denna gång vill jag komma förbi med lite bättre marginal, kanske ner till delmål 3.

Idag har jag spelat lite och stickat medan jag väntade på hemkörningen av matvaror. Behöver ju inga matvaror direkt, men det går åt en del fun light och cola zero för att orka med shaksen så beställde ett gäng så stackars sambon ska slippa släpa från affären varje dag. Fick pengar av FK för förmodligen sista gången så tänkte jag kunde få lite lyxcola. Shaksen är redan betalda sen länge så "sparar" en slant på att inte köpa mat den här månaden.

Koftan jag stickar är fantastiskt skön. Men den är nästan lite cursed för jag har bara haft otur med den. Den stickas i två sorters garn och först tog ena garnet slut så jag fick beställa ett extra nystan. Sen tog andra garnet slut så fick beställa ett nystan av det med. Gissar att de inte har provstickat mönstret i alla storlekar för jag har kontrollerat att jag stickar så hårt som man ska. Sen när koftan äntligen var färdig efter en månad så var den alldeles för stor. Jag gjorde den i XL och jag har just nu XXXL men ändå var en som ett tält och räckte mig ner till vaderna. Så det var bara att repa upp den och nu gör jag den i strl M/L. Konstigt nog är den lagom så om jag lyckas komma igång bättre med viktminskningen kan den vara för liten i vår. Men det känns lite överdrivet att göra den i strl S/M bara för att jag kanske krymper ur den.

Mataffären har villkor som säger att om de inte kommer på utsatt tid så får man frakten gratis. Idag kom de två minuter innan. :P Sååå nära.

Annars har det knorrat i magen, men jag har varit på väldigt bra humör. Fånat mig och haft mig som jag gör när jag mår bra. Jag har sagt till mig själv att detta är tillfälligt (shaksen, inte humöret), om ett par veckor kan jag byta ut sista drycken mot ett par knäckemackor och sen kan jag börja med mat igen. Att jag har mer att förlora än andra på att inte göra detta med mitt något förhöjda blodsocker och ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0