Dag 3

När jag vaknade imorse såg jag att jag glömt ta sista shaken igår. Tror det är viktigt att ta alla så man inte får i sig för få näringsämnen. Sen så var all energidryck slut. Jag har levt på energidryck nåt år för att motkämpa tröttheten från alla mediciner. Nu har jag ju bara halva dosen antidepp kvar så klarar mig nog utan, men det är tråkigt att sluta för det är gott och skönt för skallen. Det är rätt bra att ta innan träning för jag blir lite dåsig när jag bara äter shakes, behöver en liten kick för att hoppa upp på cykeln.

Jag räknade alla påsar som finns kvar. Jag hade ju bara två veckor kvar, men min sambo har påsar sen innan med. Det fanns så det räcker i 32,5 dag. Så antingen kör jag i 32 dagar eller i 28 dagar och sen blandat. Det sköna med att introducera en måltid i taget är att man ofta slipper se två kilo vätska upp på vågen. Men jag får väl se. Börjar jag må lika illa som förra gången efter två veckor så kommer det stanna där igen. Men hoppas på 28 dagar.

Jag kollade igenom mina delmål och insåg hur snett jag ser på vikten. Att gå ner till 105 kg känns som ingenting, men det kommer innebära att jag gått ner en fjärdedel av hela viktnedgången. Ner till 90 känns inte heller som så långt, men det är hälften av all vikt. Däremot sista fjärdedelen, från 75 till 60 känns som ett otroligt långt steg. Antar att det beror delvis på att hjärnan inte hängt med i den väldigt snabba viktuppgång på 20 kg som kom när jag började med medicinerna och delvis på att den övre delen av viktsträckan har jag gått ner och upp så många gånger så det vet jag att jag kan. Men jag har inte vägt mindre än 70 kg sen jag gick på högstadiet.

Motion
Cykla 30 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0