Behöver vila

Sovit för dåligt den här veckan och slitit för mycket. Märktes ganska tydligt när jag missade pappas födelsedag i tisdags och inte kom på det förrän idag. Sånt gör inte jag. Dags att få en längre vila nu tror jag. Blev ingen viktgrupp igår pga snöovädret. Sist jag var i stan och det kom mycket snö var taxin hem jättesen och sen tog det lika lång tid att försöka köra hem mig. Sitta på de hårda metallstolarna och vänta på en taxi i mörkret är ingen favoritsysselsättning för min rygg. Dessutom, med tanke på att det skulle snöa 2dm och var andra klass-varning, så kändes det som att risken var stor att jag inte skulle ta mig hem. Med facit i hand var det helt rätt beslut, i morse gick inte en enda buss i hela Sthlm. Hoppas jag får papprena hemskickade med nya läxan.

Ja, och nu får jag återigen lägga ner detta med att börja promenera. Sjukgymnasten ville att jag skulle det, men det är ju som vanligt. Alla tycker att deras lilla del i min vård är den viktigaste. Men jag gör redan sjukgymnastik 2 ggr om dagen, att lyckas få in en promenad utöver det är svårt. Det är ju så mycket annat jag ska hinna med, tre mål mat plus mellanmål, försöka hålla städat, ta hand om katterna, vila, göra uppgifterna till social fobi-studien och så, kors i taket, kanske man ska få göra lite roliga saker med? Pyssla, kolla film, spela och sånt. Eller varför inte umgås med sin sambo?
Tror att hon främst vill öka på motionen för att jag ska gå ner i vikt, men det tycks ju som att jag gör det ändå, så jag lägger ner min tränings-energi på att fortsätta göra sjukgymnastiken, som är riktigt tuff.

Har en ny planering nu.
1. Sjukgymnastik 2 ggr/dag.
2. Följa matupplägget från dietisten så bra som möjligt.
3. Bara 350kcal/veckan utöver vanliga maten.
4. TENS 1 gång/dag.
5. Inte äta godis och snacks (popcorn är tillåtet inom gränsen för 350kcal/vecka). 17e dagen utan idag.
Känns ganska enkelt. :)

Trots min julklapp till föräldrarna och mitt klädinköp har jag pengar över, blir lätt så när man inte kan göra saker, så jag tog med min julklapp från N (1000kr i underklädesaffär) och köpte fyra bhar. Tyvärr får man ju köpa dyra bhar när man har så stor byst som jag (80G), men det blir ändå billigare att köpa dyra som håller än att köpa billiga som slits fort. Dessutom känns det ju mycket bättre under tiden när man har en bh som är både bekväm och snygg. Det slutade i alla fall med att jag lade till 1700 egna kr för att få de fyra bharna. Jag brukar nästan alltid bara köpa en eller max två bhar på en gång och de slits fortare än om man har fler att byta med. Så för en gångs skull, när jag faktiskt har råd för första gången nånsin, gjorde jag ett ordentligt inköp. Hade bara en gammal halvdan bh kvar.

Sen slog jag till med ännu ett inköp som jag velat göra. Jag köpte en riktig lyxvåg som mäter vikt, kroppsfett, visceralt fett, skelettmuskelmassa, vilometabolism och bmi. Ja, bmi kan jag ju räkna ut själv, men velat ha en våg som mäter det andra. Så jag beställde en som jag ska ha invägning på nästa vecka. :) Slipper man betala för att få gå och göra invägningar på nån klinik. Denna ska vara lika pålitlig i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sambon kanske kan följa med på promenaden? På så sätt kan ni umgås samtidigt som du får den träning du behöver?

2011-02-19 @ 10:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0