Träning

Tycker faktiskt att motionen har gått bra den här veckan. Även om det inte blivit exakt som enligt schemat, men gör väl inget om man byter lite. Huvudsaken är att man kommer in i rutinen att göra nånting varje dag, vad det än är. Sen kan man öka på det.

Maten har det gått sämre med. Lever på smörgåsrån m smör eller färskost typ. Menmen. En sak i taget.
Det kändes väldigt skönt att inte ortopeden sa "Har du gått ner nåt?" eller nåt sånt den här gången. Han kändes istället mycket förstående över att det inte är så lätt att gå ner i vikt just nu. Tror det gjorde att jag kan släppa det där nu. Tänk att nånting en person säger en gång kan sätta såna griller i huvudet på en. Nojor gör inte att man gör ner lättare, snarare tvärtom.

Idag ska jag försöka få in en styrketräning. Har inte än bestämt vilka övningar jag vill ha, eller kan göra. Vill inte bara göra tråkiga övningar. Ligga på golvet och göra bäckenböj hundra ggr. DET är INTE kul. Men klart jag ska göra några bäckenböj. Men gärna lite övningar på bollen också. Vet inte om jag vågar ge mig på situps. Magövningar är min absoluta favorit för magen kan man plåga i all oändlighet men de tar liksom aldrig skada. Men eftersom jag får ont av att börja ryggen framåt så vet jag inte. Kanske kan prova ett par-tre stycken och se hur det känns imorgon. Situps på boll är kul. :) Men ryggresning vågar jag inte just nu. Inte när ryggen är så svag. Måste träna ryggens hjälpmuskler innan jag kan träna själva ryggen.

Här är i alla fall mina styrketräningsövningar:
- Bäckenböj
- Höftlyft m boll
- Svankpress m boll
- Sidorullning m boll
- Crunches m boll
- Gå på stället m boll
- Knästående på boll
- Reverse Curl m boll
- Studs på boll
- Fågelhunden på boll

Nu måste jag bara pumpa min boll. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0