Dag 11

Vikt
116,1 kg (nytt delmål imorgon?)

Motion
Promenad 30 min
Cykla 15 min

Var och träffade sjukgymnasten idag. Var inte säker på om det var rätt att byta sjukgymnast, men nu när jag inte längre åker sjukresor tar det över en timme att pendla till den gamla och till den nya tar det inte ens tio minuter. Och det kändes bra. Hon var trevlig, sympatisk, peppande, ställde rätt frågor och gjorde rätt undersökningar. Hennes förslag var att först kolla hur stark jag blivit i bålen och sen successivt öka på. Låter bra tycker jag. Ska dit två gånger i veckan. Ser fram emot att få göra nåt annat än att enbart träna bålen. Armar och axlar skulle må bra av lite träning. Benen får kanske tillräckligt ändå, men skulle väl inte skada om även de blev starkare.
Hon tyckte att jag har goda förutsättningar, att jag mest är stel och svag i musklerna och inte hade några direkta funktionsnedsättningar.

När jag kom hem var jag yr och trött som igår. Sen när jag cyklade fick jag fläckar framför ögonen så blev bara 15 min. Men jag vill inte sluta med dieten eller höja medicinerna igen. Det är ju tillfälligt, det kommer bli bättre om ett par veckor. I så fall tar jag det hellre lugnare med motionen för jag märker inte nån skillnad på viktnedgång de dagar jag cyklat eller inte cyklat. Jag ville gå ner 10 kg och de hälsoeffekterna känns viktigare än det obehag jag måste utstå nu. Dessutom vet jag inte om jag kommer orka med att bara äta en normal måltid. Efter veckor utan mat kan man tycka att det borde vara lätt, men det är svårare att äta blandad diet än ren diet. Säg att man äter ordentlig lunch och resten av dagen diet, då stiger blodsockret vid lunch och sen sjunker det så när kvällen kommer har man lågt blodsocker och är hungrig, men det enda man har är sina äckliga shakes. Väljer man istället ordentlig middag och resten shakes, så går det bra första dagen, men dagen efter har man låg blodsocker hela dagen och sen när det är dags för sin middag så är man hungrig som tusan och då är risken stor att man äter mer än man ska. Så därför tycker jag att det är lättare att ha fyra veckor ren diet och sen vanlig mat än åtta veckor blandad diet (som skulle ge ungefär lika stor viktnedgång).

Men kvällarna är svåra nu. Illamående, huvudvärk, trötthet. Så får se hur länge jag orkar. Speciellt illamåendet är svårt för mår jag för illa så blir det omöjligt att få i sig shaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0