Mat

Det gick inte längre. Så fort jag tog en klunk ville den komma upp igen. Nån gräns får man ha. Men det var svårt, ville verkligen inte sluta så satt och grubblade några timmar och kom sen fram till att det finns ju inget som hindrar att jag tar två veckor igen senare om jag tycker det går för långsamt.

Här är min plan:
Frukost
Gröt, 1 msk sylt, 1-1,5 dl mjölk
1 ägg m. randig kaviar
1 smörgås
Mellanmål
1 frukt el 2 dl bär
Lunch
Enl. måltidsmåtten
Mellanmål
1 frukt el 2 dl bär
Middag
Enl. måltidsmåtten
Kvällsmat
1 frukt el 2 dl bär, 1 smörgås

Extrautrymmet
300-400 kcal/vecka

Motion
Cykla, promenera och sjukgymnastik

Varje dag ska jag bestämma vad jag ska äta till lunch och middag så det inte blir som innan att jag väntar tills jag blir hungrig och sen inte vet vad jag ska orka laga. Gjorde en stor inventory om vad jag har i frysen och skafferiet och hittade sen på vad jag kan laga för nåt med allting. Behöver inte handla alls mycket för frysen är full med olika vegegrejer. Ska bli härligt att laga riktig mat igen. Så länge sen som ryggen orkade och jag är dödstrött på färdigmat. Sugen på att baka lite bröd också, det var många år sen nu eftersom jag inte ens kunnat lyfta upp min hushållsassistent. Men jag äter bara 1-2 små brödskivor per dag och hemmagjort håller inte så länge ens i frysen. Vill heller inte uppmuntra N till att leva på bröd, så avvaktar nog lite med det. Annars har jag bestämt att vitt bröd är helt off limits nu. Brukar vilja ha en bit baguette till soppa, men då blir det fullkornsbaguette. Däremot tänker jag fortsätta äta min mannagrynsgröt eftersom jag byter ut en del av mannagrynen mot linfrö. Mat ska ju vara gott också.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej "Sandy". Jag är milanna från viktklubben. Har kollat din blogg här och jag är såååå imponerad. Över 5 kg på så kort tid, hur är det möjligt? Vilken pulverdiet har du gått på? Jag försöker med Modifast men jag fuskar hela tiden så det går inte så bra. Ska försöka nu att ta bort sömnmedicinen. Jag blir sporrad av din viktnedgång. Grattis jättemycket. Kram Anna

2011-07-15 @ 08:58:41
Postat av: Hella

klart att du ska sluta när man nästan spyr upp skiten igen.... :(

Hoppas maten kommer funka nu. varför inte testa matlista? funkar för mig iaf ;) klart ibland glömmer jag att plocka upp ur frysen eller nått men då tar jag något som är tinat.

Bra att få bort brödet! Det ljusa är ju bara luft...

hejja!

2011-07-15 @ 14:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0