Vecka 1 - 3,8kg

Vikt
En vecka!
Bara tre kvar!
Om man bortser från de första två dagarnas massiva viktnedgång så går jag ner ungefär 0,3kg per dag. Så det känns lite som att jag går ner per dag vad jag skulle kunna acceptera att gå ner per vecka. Så på fyra veckor, 28 dar, kommer jag kanske gå ner vad jag annars skulle gå ner på 28 veckor, drygt ett halvår.
Försöker tänka på det när jag blir riktigt utled.
Det är helt klart värt det.

2003 när jag gick ner massor i vikt och hade BMI 27 sa folk till mig "Nu ska du väl inte gå ner mer?". Förstås, de hade BMI 21 och blev hysteriska om de gick upp 3kg. Det är nog en stämpel jag är dödstrött på. "Mulliga Tess". Hey, tänk om jag egentligen är smala, vältränade Tess? Tänkt på det nån gång? Det är som att både smala och tjocka människor ger små hintar om att man aldrig kommer bli smal. Som om både tjocka och smala människor vill att man ska misslyckas. Jag köpte en kjol på rea på H&M en dag, hemma upptäckte jag att kedjan var trasig. Gick för att byta men alla kjolar vad slut så tog en grå klänning trots att den var i en mindre storlek än jag hade just då. Mamma sa "Du kommer aldrig få tillräckligt små bröst för den". = "Du kommer aldrig bli så smal". Det är så lätt att säga fel sak och aldrig inse att man gjort det.

Mat
Börjar bli sugen på allt möjligt nu. Det är inte äpplen längre utan pizza, smörgås, fet ostsås, toast, pommes, tårta osv. Hittade detta recept på DN. Känns som att det är ett bra alternativ till riktigt onyttiga saker som t.ex. kladdkaka ♥.

Frusen sommardessert


Portioner: 8-10
Tid: 15 min + tid i frys

400 g philadelphiaost eller annan cream cheese
200 g kesella eller gräddfil
½ dl florsocker
4–5 konserverade persikohalvor
250 g jordgubbar
250 g hallon
ev citronmeliss till garnering

1. Rör ihop cream cheese, kesella och florsocker till en slät kräm. Skär persikorna i kuber och rör ner dem tillsammans med hela jordgubbar och hallon i krämen.

2. Häll ner krämen i en hålform eller i portionsformar, täck med folie och låt stå i frysen i ca 3 timmar eller tills den är helt fryst.

3. Ta ut formen ur frysen ca 30 minuter före servering. Stjälp upp tårtan på ett fat och garnera gärna med lite bär och citronmelissblad.



Det blir nog mitt första lördagsgodis.

Motion
Cyklade 60 min idag. Fick så ont i rumpknölarna av 85 min så försöker vänja dem lite. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0