Oh Yeah!

Nån snorunge har petat bort hissknappen på bottenvåningen så hissarna har varit avstängda i två dar. Så otroligt irriterande. Ska jag gå ut på promenad så är det bara att gå ner och upp igen för det vore att verkligen ta i för mig. Och med tanke på att det stinker piss i trapphuset så tackar jag nej till det. Får väl vara glad att vi inte flyttade upp till åttonde våningen som min sambo ville. Eller att denna lägenhet låg på elfte våningen...

Som motion idag har jag istället diskat. Klart det inte sätter igång flåset, men det blir en hel del träning för ryggen att stå och spänna sig och göra olika rörelser med överkroppen. Försökte behålla svanken så jag inte skulle bråka allt för mycket med ländryggen.

Min smärtläkare ringde. Han var glad att jag klarat av att göra sänkningarna. Jag ska fortsätta trappa ner opiaterna, men jag får inte ta bort dem helt. Och jag ska gå ner ett steg till med gabapentinet, men får inte ta bort dem heller. Gabapentin är en epilepsi-medicin så den påverkar hjärnan och om man slutar med dem fort kan man bli lite tokig. Så jag måste trappa ner låååångsamt på slutet. Jag är så glad över att jag kan tänka igen och jag kan läsa igen. Jag kommer ihåg saker helt plötsligt. Jag vill bli av med allt NU!

När det gäller maten har jag eftersökt ett sätt att hålla koll, men utan att räkna kalorier. Så nu idag har jag börjat med en lista där jag helt enkelt kryssar i ifall jag följer planen eller om jag skippat frukost eller ätit smörgåsar till middag. Eller ½ liter glass. ;) Får se om det känns bra.
Sen så har jag märkt att jag är hungrig på kvällarna så har lagt till en skiva bröd till kvällsmaten. Man får äta 2 skivor per dag (med max 1 skiva ost sammanlagt) men jag har inte ätit nån alls eftersom bröd innehåller mycket kalorier. Jag älskar kvällsmat för jag älskar frukost och kvällsmat är lite som en minifrukost så det kan bli något att se fram emot när jag är trött på alla grönsaker. Dietisten i måndags sa att vissa av oss kommer bli hungriga när vi minskar kaloriintaget men att "det blir så". Men i papprena vi fick står det att om man känner sig mycket hungrig kan man äta en extra brödskiva utöver de 2, eller ta mera pasta, potatis och ris.

Apropå grönsaker så fick jag hem färsk vitkål som är mycket grönare än den vita man är van vid sist jag beställde mat. Och den är så god! Jag kryddade den och hade på lite olja och vinäger som när jag gör vanlig vitkålssallad, men jag kramade den inte utan rörde bara om. Blev otroligt gott, hade säkert 1½ skopa grönsaker till middagen idag. Hoppas få tag i mer färsk under sommaren.

Kommentarer
Postat av: Hella

Kul att nedtrappningen går bra och att du känner dig bättre! :D Heja på!

2011-06-17 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0