Sluta deppa, börja steppa

Tog ingen oxynorm igår, men sov ändå sju timmar, vaknade bara en gång. Sju timmar är för lite för mig, men bättre än 3-4 timmar. Sen helt otroligt nog var inte ryggen lika kass idag som igår. Den var stel därför att jag valde att sova på samma sida hela natten för jag hade fått en hel del ischias i andra sidan igår, så sidan som jag sov på är lite knepig idag.

Sen så hade jag ett litet samtal med mig själv. Jag sa att jag skulle gå enligt "reglerna" på Överviktscentrum, men sen så såg jag bara helheten ändå! Jag ska BARA koncentrera mig på att äta grönsaker. Spela roll om jag äter ett par glassar för mycket i veckan, det problemet ska jag ta itu med senare. Så nu blir bara redovisning på mina grönsaker. Idag tog jag fram ett gammalt vitkålshuvud från kylen, klyvde det, hyvlade, kramade och kryddade till mina piroger till lunchen. Det kändes bra, kände mig väldigt duktig.

Sen fick jag för mig att ge mig på att sätta upp rullgardiner. Det är väl inte så komplicerat i vanliga fall men att stå på en pall och skruva högst upp på fönstret är inte så lätt när man opererades för två veckor sen. ^^ Jag passade på när min sambo inte var hemma för jag visste att han skulle misstycka. :P Det gick rätt bra förutom att träet jag skruvade i började spricka så jag fick avbryta... gggrrr.. Det är så sjukt varmt i vårt vardagsrum så behöver verkligen stänga solen ute. Det är två stooora fönster så gardinerna räcker inte. Men nu tog jag ett gammalt överkast och hängde upp i mitten och det hindrar ju i alla fall att solen ligger på mig hela dagen även om det fortfarande blir varmt i rummet. Igår kväll var det 13 grader ute och 28 inomhus (och mätaren sitter i köket som är ett par grader svalare än vardagsrummet). Men jag är nöjd att jag tog initiativ istället för att bara sitta i mitt hörn och deppa som jag gjorde förra veckan!

Grönsaker:
Vitkålssallad
Sallad
Gurka
Rädisor
Sockerärtor
Purjolök

Kommentarer
Postat av: Hella

shit, bra jobbat och bra intsällning till grönisarna!

lite läskigt att du var uppe på stol och höll på men inget kan hindra dig ;)



2011-06-07 @ 11:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0