Föreläsning

Även om det är lite läskigt så är det kul att vara ute i kollektivtrafiken igen. När man inte är van så är det så jäkla trångt och så jäkla mycket folk i innerstaden. Men jag traskade glatt på i min aquablå tröja. Inte massa svart här inte! En sak jag märker nu varje gång jag går ut är att jag får mer ont av att gå, och  mindre ont av att cykla. Men det blir nog bättre när jag får ett träningsprogram.

Oron över allt folk släppte när jag kom till Överviktscentrum. Trots att det var samma dåliga föreläsare som sist. (Hon är väl inte jättedålig, men hon tycks inte ha nån röd tråd och svamlar en massa och låter deltagarna diskutera meningslösa sidospår hur länge som helst). Jag ville verkligen vara där. Vill satsa allt på det här.

Kände mig duktig som såg till att få både frukost och lunch innan det var dags att åka. Men jag hade ingen frukt hemma som jag kunde ta med så hann bli lite väl hungrig innan det jag var hemma igen. Får ta min dramaten och fixa det imorgon. Behöver lite grönsaker med. Har varit så duktig med halva tallriken grönsaker att alla tog slut. Annars har jag varit så mätt och belåten nu. Tror jag åt för små portioner innan. Nu kör jag med måltidsmåttet så jag får en riktig portion, men inte för stor.

Jag kom på att jag inte varit och kollat upp blodsockret så ringde till min vårdcentral och fixade en tid. Han hade inte tid förrän i slutet av månaden tyvärr. Sen efteråt fick jag ångest och jag förstod inte varför. Efter jag varit på ÖC funderade jag mera på det och tror att min husläkare kopplas så mycket ihop med min smärta och att det är därför jag inte vill dit. Så jag bestämde mig för att prova våran härliga multikultivårdcentral istället. Får se om jag får nån som kan svenska, annars var det kanske ett stort misstag, men kan ju vara skönt att inte ha en timme till vårdcentralen också. Jag vet att de har en diabetessköterska så nån borde man väl kunna träffa som kan kolla upp lite prover. Visar det sig hopplöst kan jag ju byta tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0