Mat mat

Efter kuren har jag inte varit sugen på sötsaker. Impulsen att trösta mig med nåt sött när jag blir ledsen eller stressad finns där, men jag blir inte sugen. Får se hur det utvecklas. Popcorn däremot kan jag känna mig sugen på. 28 dl poppade popcorn är 350 kcal. Det räcker nog på en vecka. :P

Sen insåg jag att det bara gått en vecka efter kuren. Lite väl tidigt att avgöra vad som funkar och inte. ;)
Körde i alla fall med ett test idag för att se hur det gick enligt nya listan. Tog 200 g ris och kokade i riskokaren. Tog en fjärdedel vilket blev 150 g kokt ris och lade det sen i måltidsmåttet för kolhydrater och det passade perfekt! Det var lite svårare med proteinet, tog måttet och det blev 150 g. Men det var korvstroganoff så det var sås och lök i den vikten med. Sen så tror jag inte att veggemat krymper på samma sätt som djurdelar gör. Den innehåller inte lika mycket vatten som djur gör. Så jag tror det blev okej. Kan tänka mig att det var 125 g korv och 25 g lök och sås. Så jag tror jag fortsätter med måtten och använder listan till att kolla det där med bröd, osv m.m. Sen så har jag kollat att grönsaksmåttet är på ca 2,5 dl så om jag ska uppnå 6 dl får jag råga det måttet lite eller äta lite grönsaker till mellanmål också.

I alla fall så slutade dagen med
  • 2 skivor bröd
  • 1 port havregryn
  • 3,25 dl mejeriprodukter
  • Ingen ost
  • 2 frukter
  • 2 port ris
  • 2 port korv
  • ca 6 dl grönsaker
  • Kanske lite för mycket flytande margarin när jag stekte korven

Förutom det så blev det 1 ägg till frukost, 4 bitar smörgåsgurka på macka och 1 msk äpplemos.
Tycker det var superbra. Ska försöka tänka lite på att snåla på fettet när jag steker. Det är en skada från alla sojabitar som blir jättetorra om man inte har ordentligt med fett. Ett tag stekte jag alltid svamp ihop med bitarna för då sög bitarna upp svampvätskan och blev saftiga. Men tröttnade rätt fort på att ha svamp jämt.

Detta är väl inte så intressant kanske, men det finns så många sätt att lägga om sin kost och om jag berättar om mina riktlinjer så kanske nån annan tycker det låter bra och provar. Med detta ska man kunna gå ner i vikt utan motion, vilket är det mest väsentliga för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0