Får jag ta ledigt?

En vecka till jul, två veckor till nyårsafton. Är det helt fel att jag bara känner för att strunta helt i alla krav i två veckor? Strunta i matdagboken och träna bara om jag känner för det och bara försöka slappna av?
Är det rätt?
Är det för att det är jul?
Är det för att jag är så otroligt stressad?
Är det för att jag vet att januari kommer bli enormt jobbig?
Jag vet inte.
Jag känner bara att energin ligger på miniminivå och att all energi går åt om jag t.ex. åker till sjukgymnasten och då orkar jag inte göra nånting i lägenheten.
Just nu känns det som viktigast att få ordning på alla mina grejer i lägenheten. Packa upp och så. Vill att det ska vara fint till jul.
Är det okej att ta ledigt från alla krav i två veckor och bara pyssla i lägenheten och försöka ta det lugnt och stressa ner?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag säger absolut! Du har haft ett SKITJOBBIGT år, och har troligtvis ett ganska jobbigt år framför dig också, du behöver lite tid för att ladda upp batterierna! Så länge du känner att du mår bra av att ta det lugnt, så gör det. Ställ inte så höga krav på dig själv, är faktiskt helt okej att ta det lugnt och fixa hemma. Kram

2010-12-17 @ 23:12:58
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/
Postat av: Hella

håller med föregående talare :)

Man måste få ta igen sig oxå

2010-12-18 @ 13:08:11
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: lina

Att röra sig och äta bra är ju faktiskt att ta hand om sig och låta sin kropp mår bra. Det är ju det som ÄR att ladda batterierna. Att ladda upp kroppen med rätt energi och rörelse. Självklart ska du dock inte stressa upp dig, men försöka hitta en bra balans för ditt vämående.

Hoppas du får en riktigt god jul. Det är ett nöje att följa din blogg.

2010-12-18 @ 23:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0