Tänkt lite..

..på det där med att berätta när jag mår dåligt. Min första tanke var att jag döljer ingenting medvetet, utan det är bara som jag är van. Jag måste köra på oavsett om jag mår dåligt ju. Sen har jag funderat på det där och det kanske är så att jag faktiskt döljer även om det omedvetet. Så jag har varit mera öppen och sagt när jag varit orolig eller ledsen. Tycker faktiskt att jag, trots all sorg, har varit mindre ångestfull, mindre orolig och mer harmonisk. Inte så att jag kan kalla mig harmonisk och lugn, men en liten skillnad tror jag det har varit.




Känns som att fokuset i bloggen skiftats från hälsa till min sorg över farmor. Men att må dåligt psykiskt är väl också hälsa.

Jag var så pepp och positiv i början av året. Denna blogg var en nystart med massa positiv energi. Jag älskade min nya lägenhet. Jag älskade att bo så nära Sthlm så jag kan träffa pojkvännen ofta. Men så dog farmor och det är så mycket depp istället. Sorgen är tung att uthärda. Det är svårt att skriva peppiga saker om vikt och träning när jag är fruktansvärt trött hela tiden. Just nu tycker jag inte om att komma hem till min lägenhet, den blev förknippad med all sorg. Jag kan må okej tills jag kliver innan i hallen, då är det som att sorgen slår emot mig.

Men det är väl kanske inte samma sak att ha en stor sorg som att vara negativ och pessimistisk. Jag är ju fortfarande väldigt positiv och jag kämpar enormt med allting. Så det får väl kanske vara så att det dröjer ett tag till innan jag kan börja med det jag egentligen skapade bloggen till - att skriva om vikt, träning och annan hälsa. Att ta hand om mitt allmänna välbefinnande är också hälsa. Fokuset på vikt och träning kommer när jag orkar med det.

Och ja, jag köpte en ny bh i veckan. :) Gick in på Details i Sthlm (favorit-bh-affären!) och fick hjälp att få en väldigt trevlig bh av märket Freya. Och nu älskar jag det märket! Bhn är skön, stadig och skitsnygg. Den ser lite ostadig ut med all spets, men det är den inte för den lyfter och stöder på alla rätta ställen (och jag har ändå storlek 80F-G).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0