I Stockholm

Min pojkvän åkte till jobbet åtta imorse, men trots att det är min kliva-upp-tid kunde jag knappt ens öppna ögonen så jag tog det som ett tecken på att jag faktiskt behövde få sova. Stannade kvar i sängen och sov till halv tolv (!). Sen har jag suttit vid datorn och försökt piggna till lite. Har givetvis skippat frukosten fastän det nog skulle få mig att vakna snabbare än att hänga vid datorn.

Igår var ingen bra näringsdag, åt bara kaloririka näringsfattiga saker för jag var så trött och stressad hela dagen. Och vad händer då? Jo, jag blir ännu mer trött och stressad. Men snart tänkte jag gå och handla och göra antingen daal eller grönsaksgryta. Sugen på mat som känns lite fräsch. Jag tror på att känna efter vad kroppen är sugen på, den vet ju vad den behöver. Men då menar jag inte att ge kroppen vad JAG är sugen på, som t.ex. choklad just nu, för det handlar ju mer om mina tankar och känslor än min kropps näringsbehov.

Som första delmålsbelöning hade jag satt upp att köpa en ny bh, men igår blev det en reva i den bästa jag har. Så det kommer nog bli kris ett tag innan 99,9kg. Men jag får väl komma på något nytt bra. Eller så har jag kvar belöningen och köper en riktig uppsättning bhar då istället för att bara köpa en i taget och gå och slita på. :)

Nej, frukost nu då!





Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej du! Tack så mycket, och kul att du gillar bloggen :)



Kram Sandra

2010-02-17 @ 21:19:52
URL: http://sandralander.blogg.se/
Postat av: The Warriorness

Vad roligt med en till som kämpar med sin vikt. Skönt att veta att det finns fler där ute, att jag inte är ensam. Kämpa på! :-D

2010-02-19 @ 01:18:01
URL: http://thewarriorness.wordpress.com
Postat av: Carro

Du kan ju alltid köpa en Bh nu och sen köpa fler senare! Tycker jag låter mer som en rimlig belöning!

Max 4 nya! :) Lycka till!

2010-02-19 @ 08:06:40
URL: http://thevolup.blogg.se/stepbystep

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0