Kan inte med det här

Igår hade jag en hemsk dag. Riktigt riktigt hemsk.
Var konstig i huvudet redan när jag vaknade. Hade ont i hela kroppen och inom kort började magen strula rejält.
Och trots att jag knappt drack något på hela dagen var jag tvungen att kissa 2 ggr i timmen.
Sen kom ångesten.
Och krypet i kroppen. Det kryper i hela kroppen och det går inte att sitta still.
Och det gav sig inte, det kom i vågor.
Jag mådde illa, kunde inte äta.
Det blev värre och värre och snart kom känslan att jag höll på att bli galen och att om det inte lugnande sig skulle jag dö.

Kände att det var typiska abstinenssymtom, men N frågade mig om jag råkat ta för mkt av nåt piller eller för lite av något annat, vilket hänt förut, mest i början när jag var riktigt förvirrad hela tiden. Men jag var helt säker på att jag inte hade gjort det den här gången, så kunde inte förstå vad det var.
Sen efter några timmar kom N på att jag hade druckit mkt energidryck under veckan och veckan innan det med. Men igår hade jag inte druckit något för skulle ju inte göra nåt som jag behövde vara pigg inför.

Så jag svepte en liten burk och det tog ett tag men sen lugnade det ner sig. Antar att energidryck inte passar ihop med mina piller. :S
Får försöka trappa ner det där, ska försöka börja med att bara ta en burk per dag. Men jag klarar verkligen inte av abstinenssymtomen så jag tänker trappa ner väldigt långsamt.
När jag trappade ner mina tramadol efter operationen så trappade jag ner ett piller varje vecka. Var femte dag ska man trappa ner så liten styrka som möjligt för att inte få abstinens så jag drog till med en vecka. Det gick lysande. Mot slutet tog jag t.o.m. en kapsel varannan dag i en vecka. Kände ingenting alls.
Kändes fånigt att ta piller när jag inte hade ont längre, men abstinens efter tramadol är fruktansvärd. Abstinens efter opiatmissbruk ska vara den värsta abstinensen som finns har jag läst. Tur jag bara brukar och inte missbrukar. :P

Idag har jag känt mig avslagen. Inte så konstigt, jag menar, jag trodde jag skulle dö igår. Tog förstås en energidryck på eftermiddagen som vanligt. Annars har jag bara kollat på True blood och njutit av att slippa den fruktansvärda ångesten. Vill ta en till energidryck, men försöker låta bli.

Kommentarer
Postat av: Hella

usch det låter fan inge kul... jag håller mig borta från sånna drycker... kan ju få hjärtpanik av sånt skit... inte bra... :(

Hoppas du kan trappa ner på dom :)

2010-11-23 @ 11:08:26
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0