Dag 5:2

Jag önskar att jag hade varit mera accepterande av de två kilo vätska som jag gick upp efter förra kuren. Jag visste ju att det kunde bli två-tre kilo men ändå så önskade jag på nåt sätt att det inte skulle bli ens ett hekto eftersom jag gått ner fem kilo och ville inte mista hälften. Sen så kom inte all vätska på en gång heller utan jag gick upp 1,6 kg, ner 0,6 och upp 1 kg under fyra dagar. Så då tappade jag lite peppet jag fått under kuren och kände det som att jag misslyckats. Sen när smärtläkaren ringde och frågade om jag gått ner i vikt och jag sa tre kilo och han svarade "Ja, det är vätskan som går ur kroppen när man slutar med gabapentinet" sänkte det mig ytterligare. Som att jag inte gjort nåt jobb alls. Det är nog anledningen till att jag gick upp 1 kg till utöver vätskan. Ska försöka undvika att deppa ihop av viktuppgången den här gången. Varje kilo man gå ner är ju en hälsovinst, speciellt för ryggraden.

I övrigt gick dag 5 bättre än dag 4 som jag hoppades. Har fått lite konstiga illamående- och yrselattacker en stund efter jag druckit min shake. Funderar på att öka på omeprazolen. Förra gången tog jag redan omeprazol pga att de övriga medicinerna bråkade med magen och tog då dubbeldos under shake-kuren. Jag har alltid haft lite känslig mage och shaksen är rätt starka mot magen med sin höga koncentration av alla näringsämnen. Men denna fungerar ändå bättre än de där man bara dricker 2 dl 3 ggr om dagen (denna är 3 dl 5 ggr om dagen). Späder ut det lite bättre för magen.

Jag är så stolt över att jag håller igång med cyklingen. Första gången efter operationen orkade jag 2 min och nu kör jag en timme. Och förhoppningsvis kommer jag kunna öka det till 1,5 timme innan kuren är slut.

Min sambo hämtade min kisses urna hos veterinären idag. Han dog i våras, men jag har inte förmått mig att hämta den. Sen när min sambo kom hem och jag såg urnan i påsen kände jag att jag inte kunde ta i den så han fick ställa den i klädkammaren. Vet inte ens vart jag ska begrava den/strö ut den, men jag valde enskild kremering ifall att jag skulle behöva den biten i sorgearbetet. Ja, får väl se vad jag ska hitta på.

Motion
Cykla 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0