Utrymmet

Jag håller på att göra en desperat uträkning på mitt utrymme, dvs det man egentligen inte behöver men vill ha. Ca 350 kcal per vecka är tillåtet. Just nu är det kladdkaka för hela slanten som gäller. Skulle göra en till lördagsgodiset igår men så hade jag köpt hälften så mycket choklad som det ska vara enligt receptet. Men efter lite funderingar gjorde jag hälften så stor och hade den inne bara en kvart istället för 45 min. Och det blev jättebra.
Idag började jag fundera igen. Halva receptet är fortfarande för mycket att göra på en gång, men om jag hittar en form som är hälften så stor och halverar receptet ytterligare en gång så blir det tillräckligt små bitar för att jag ska kunna göra kladdkaka varannan lördag. Eller också gör jag som jag gjorde igår en gång var fjärde vecka, men det är lite långt emellan. Jag "får inte" äta nånting utöver vanlig mat om hela månadens utrymme går åt till att göra en kladdkaka, vilket nog är lite svårt att hålla.
Visst låter det helt desperat när man säger det högt.
Men egentligen vill jag nog bara hitta harmonin i det jag stoppar i mig, vad som är lagom av allt. Helst skulle jag nog vilja kunna bara skippa sötsaker, men alla försök sen jag gick på mellanstadiet har varit fruktlösa så oavsett om det egentligen är bra för mig eller inte så har jag accepterat att det är så vi lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0