Veckan som gått

1. Tallriksmodellen: Har bara gjort ett par dagar.

2. Matdagbok: Har bara gjort ett par dagar.

3. Två + i veckan: FEM jävla plus!!!

4. Ännu inte fått svar på om jag kan köra ren kur. Och gymgrossisten har inte fått in dieten än.

5. Veckans motion ser ut som följer:
Mån: Promenad 30 min
Tis: Promenad 30 min
Ons: Promenad 30 min
Tor: Intervall 30 min
Fre: Ledig
Lör: Styrketräning 30 min
Sön: Spurt 30 min

Styrkeövningarna blev lite annorlunda, men fick till sist ihop ett pass som var jätteroligt. Kanske ni inte fattar alls vad jag menar, men här är de iaf:
- Studsa sittandes på bollen
- Rulla höften på bollen
- Gång på bollen
- Sidorullning med bollen
- Sittande rotationer
- Bäckenböj
- Svankpress m boll
- Reverse curl m boll
- Höftlyft m boll
- Crunches på boll
- Balansera knästående på boll
- Fågelhunden på boll
- Rullande planka på boll
Gjorde 10-16 rep av varje (utom studsen). Vissa var riktigt jobbiga. Fick massa härlig träningsvärk i magen av crunches, men fick inte ont i ryggen. Men hoppas jag kommer kunna fortsätta. Så småningom kanske jag kommer kunna köra två varv.
Men den 17e ska jag till en ny sjukgymnast, så efter det får jag väl göra ett pass ihop med henne. Ska påpeka att jag gillar bollträning mycket och att jag gärna tränar ben, armar, axlar jämte stabiliseringsträningen om det går. Allting behöver väl inte förfalla bara för att ryggen är svag. Det tråkigaste jag vet är att få några få övningar att göra tre ggr om dagen som man inte ens blir svettig av. Jag behöver ett riktigt träningspass. Hoppas jag kan kommunicera bra med nya sjukgymnasten.

Intervall och spurt var jätteroligt. 30 min gick jättefort.
Det enda problemet är mina knän. Det gör ont att stå på knäna, det gör ont att resa sig från böjda knän. Och då menar jag riktigt riktigt ont. Niklas får ibland hjälpa mig upp för att avlasta smärtan. Vet inte riktigt varför det gör ont. Men det började efter jag varit stillasittande ett par månader. Kanske de har svårt med nya vikten. Har funderat på att lägga till knäböj, den bästa benövningen, men vet inte om den kommer vara bra eller dålig för knäna.

6. Har använt träningsdagboken jätteduktigt. Antal + kan nog härledas till att det varit många negativa känslor.

7. Precis redovisat mina punkter!


Nästa vecka är planen detsamma. Förutom ett tillägg. Jag har köpt boken Let go! Bli fri från ditt kontrollbehov av Emma Pihl. Har ju några andra böcker jag egentligen tänkt ta mig igenom först, men jag tror ändå jag tänker börja jobba med den nu. Så då tänker jag skriva här i bloggen medan jag går igenom den.

Motionsplanen för nästa vecka är:
Mån: Promenad
Tis: Styrka
Ons: Intervall
Tor: Promenad
Fre: Styrka
Lör: Ledig
Sön: Spurt

Dock är jag orolig för isen som kommit nu när det töat lite. N halkade förut när han varit i affären. Det var isgata men ingen sandning alls. Så lite orolig för promenaderna. Jag kan inte gå om jag halkar. Inte bara för att jag är rädd att göra mig illa, utan för att jag får ont i ryggen av att gå och spänna mig som man gör när det är halt. Har första viktgruppen med dietisten på torsdag så får se om det går att ta promenad på måndag, annars får jag cykla då istället.

Kommentarer
Postat av: Hella

ajaj med plusen. men du får skärpa dig till nästa vecka! :D

kul att övningarna blev bra! du var duktig hela veckan med träning!!! super!!! :D

2011-01-09 @ 17:46:53
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0