Dag 6

Vikt
117,6kg nu. :D
Det känns så bra så det är svårt att tro att det är sant. Vet inte än hur länge jag kommer att hålla på. Målet är fyra veckor och om jag sen återgår helt till mat eller börjar med en vanlig måltid i taget beror lite på hur det går med jobbandet. Kan inte stå på benen åtta timmar om dagen utan att äta ordentligt. Men det får jag se den 19:e när jag är på återbesök på ortopeden.

När jag började med kuren nojade jag en del när dagens sista portion närmade sig, orolig att bli hungrig. Nu när jag tagit dagens sista känner jag lättnad över att jag bara behöver dricka resten av dagen. Det är inte så att jag saknar mat jättemycket, bara det att shakesen blir jäkligt tråkiga.

Motion
Fick ställa in sjukgymnastiken idag pga magen, men fick en ny tid på tisdag. Kanske att jag gick ut lite häftigt med promenaderna för nu när jag vilat har smärtan i höften minskat drastiskt, trots att jag har tagit bort de sista opiaterna. Det var nåt pappa sa efter semestern, att eftersom jag gick en halvmil då skulle jag gå en halvmil varje dag nu. Jag vet att han vill väl, men han har alltid pressat mig hela mitt liv och det har inte alltid fått den positiva effekt han hoppats på. Idag valde jag att cykla lite istället. Cyklade först 45 min på förmiddagen. Skruvade bara upp motståndet lite för att se hur det kändes, men det gick bra så skruvade upp ett halvt varv till och ökade hastigheten. På eftermiddagen cyklade jag 40 min.

Mediciner
Tror abstinensen börjar lägga sig nu. Känns som om smärtläkaren verkligen vet vad han pratar om. Han dubblade ju dosen antidepressiva för att underlätta för mig när jag trappade ner de andra, och jag har inte haft alls lika hemsk abstinens denna gång som när jag försökte sänka opiaterna tidigare. Han ringde idag för att kolla hur det går. Undrade lite för han hade skrivit ut två stora burkar med den nya styrkan på gabapentin, men det var inte meningen att jag ska fortsätta med den eftersom det går så bra att trappa ner. Nu får jag själv känna efter hur fort jag kan trappa ner dem. Och känner jag mig själv rätt kommer jag vilja trappa ner dem fortast möjligt. ;) Dvs. ta bort en av de tre kapslarna var femte dag. Han trodde att jag kommer tappa flera kilo vätska när jag slutar helt med dem. Det här verkar bli en sjukt bra sommar!

Kommentarer
Postat av: Hella

Åh vad kul att det går bra!!! :D

2011-07-07 @ 21:06:36
Postat av: Lisa Åberg

Hurra för Tess!!!

2011-07-07 @ 21:57:54
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0