Dag 1

Japp, detta är dag 1 av Tess på Quick diet. En diet som är likadan som Cambridge, Modifast eller Naturdiet. Det låter kanske lite motsägelsefullt eftersom jag är emot såna dieter i vanliga fall. Men detta är för att jag desperat behöver gå ner i vikt inför operationen, och dessutom skadar det ju inte att jag går ner snabbt i vikt för ryggens skull rent generellt. Så jag provar detta. Får se om jag orkar fyra veckor eller om jag kommer avbryta tidigare. Min förhoppning är i alla fall att orka fyra veckor och sen börja äta ett vanligt mål och senare två mål.
Blanddieten hoppas jag kunna hålla på med länge, allt för ryggens skull.
Storslagna planer att ha på dag 1 kanske, men man behöver ha en plan framför sig för att orka med, en plan så man vet vart start och mål är.
Skulle jag inte orka gå på enbart diet i fyra veckor så sätter jag in frukost och diet resten av dagen. Det som kan hindra mig är väl om mitt upptag av medicinerna påverkas så jag blir extremt hög, att jag får alltför ont i magen, att jag blir deprimerad eller helt enkelt alldeles för utmattad. 2003 gick jag på en lyckad Cambridgekur, som jag avbröt efter 3,5 vecka då jag fick väldigt ont i magen, men nu har jag omeprazol som jag kan öka dosen av ifall jag får samma problem som då. Min erfarenhet av Cambridge är att de första dagarna är värst, sen blir det lättare och efter tre veckor känns det som att man kan fortsätta hur länge som helst. Det är också lättare om man jobbar och har något som distraherar en under dagarna, nåt som kan bli svårt för mig, så jag hoppas på mycket stöd!
Ja, min sambo började också idag, så vi har ju varandra. :)

Idag har det gått helt okej. Nojade lite på morgonen om att gå utan mat i fyra veckor och på eftermiddagen om att det är våffeldagen imorgon. Sen har jag haft en bra eftermiddag och kväll då jag babblat med vänner och solat mig i fönstret, så även om hungern börjar sätta in nu så känns det okej. Jag har försökt komma ihåg att när jag blandar en dryck (man ska ta fem per dag) så gör jag en stor kopp te, sen smuttar jag på drycken en kvart och teet längre än så för att fylla magen ordentligt. Det är en bra diet på det sättet att man ska ta dem fem ggr om dagen (vissa har bara tre) och att man blandar den med så mkt som 3 dl (många har bara 2). Tycker jag i alla fall. Innan var det t.o.m. sex ggr om dagen, men nu har de ändrat till fem. Folk kanske tyckte sex var för mkt.

Annars var jag tidigare fortfarande uppskakad av utskällningen igår. Bara varit med om något liknande en gång tidigare och det var en väldigt psykiskt sjuk och instabil person som jag knappt kände. Var inte ett dugg beredd på detta. Har inte pratat med vederbörande heller eftersom jag inte har energi att lägga ner på någons psykbryt, i alla fall inte när det består i att jag snällt ska sitta och höra elakheter jag inte förtjänar.
Tog en promenad till mitt färdtjänstmöte. Det var lite klurigt då hans svenska inte var den bästa och det kändes som att han mest var virrig och inte riktigt visste vad han gjorde. Men hoppas att han har stenkoll i huvudet. Då kanske jag får tillstånd till ensamresor så småningom. Och kanske förlängt tillstånd, just nu har jag bara till sista juni och jag lär behöva längre än så.
Promenaden var inte så angenäm som jag hoppats för det blåste så hårt och kallt att jag tappade andan hela tiden. Men efteråt var det skönt att ha fått lite luft.

Efter det har jag bara myst och vilat för det var verkligen behövligt efter gårdagen.

Kommentarer
Postat av: Lisa Åberg

Go Tess! Du kan klara det! Finns det nån som är mer envis än dig när det gäller att ta nya tag, skulle inte tro så!



Kramar om massor!!!

2011-03-24 @ 19:50:22
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0