Dag 2

Hade svårt att somna igår då jag var yr och illamående när jag lade mig. Skulle förmodligen ha lagt mig tidigare då jag brukar bli extra snurrig efter kvällsmedicinerna och det är nog ingen bra kombination med att vara hungrig.

När jag vaknade idag var jag varken hungrig eller illamående, men lite yr.
Efter ett tag kom illamåendet tillbaka, men det hjälpte när jag tog en extra omeprazol och gick ut i kylan. Är fortfarande väldigt yr dock. Men jag lider inte som jag känner. Enda gången jag lider är egentligen om jag får väldigt ont eller om jag får ångest. Men detta får jag varken ont eller ångest av. Har vanligtvis inte mkt till aptit pga medicinerna så känner mig inte så sugen, förutom på bröd, men det är nog för att vitt bröd är snällt mot magen så det är min instinkt att äta lite bröd när jag mår lite illa. Och så älskar jag bröd!

Promenaden tog jag för att jag hade möte med psyk. Återigen en hel timme med bara frågor, frågor, frågor. Efteråt sa hon "Du ser helt slut ut" och det var jag. Flera ggr kunde jag inte höra vad hon sa för jag inte kunde fokusera. Däremot var promenaden lite lagom. Nu när det knappt finns nån is kvar alls kan jag ju gå obehindrat, och i långsamma min takt tog det kanske 20 min om ens det, och det vore en lagom promenad att gå varje dag. Då får jag röra mig, mjuka upp, träna litegrann men ingen risk att jag får ont av det. Men får se hur det går. Efter nio år med hund känns det så meningslöst att gå ut utan hund. Vad ska man göra där ute? Det är ju trevligt att gå och njuta av vädret och sånt givetvis, men det känns konstigt.

På kvällen blev det lite jobbigt, illamåendet tog över och jag fick svårt att få i mig nånting alls, inte ens lite saft. Inte så att jag känner för att kräkas eller så, men när jag försöker dricka så tar det stopp. Klurar på om jag druckit för mycket läsk (light förstås) så det nu bara är kolsyra i magsäcken. Kanske får försöka dricka mer saft (light förstås :P) och mindre läsk imorgon. Man ska ju dricka mycket, 2l, bredvid och jag tycker inte om vattnet här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0