Dag 4

Blev inget dag 3-inlägg, men jag mådde bara bra igår. Det hjälpte mycket att dra ner på kolsyran. Inget illamående, inte extra trött. Cyklade 15 min. Lite hungrig på kvällen, men inte så farligt. Tror jag ska dra ner på drickandet. De säger 2l bredvid när man går på pulverkur, men jag kissar hela nätterna och varje gång jag kissar så syns det inte att jag kissat, ser bara ut som vatten. Då är det nog lite mer utspätt än vad som behövs.

Idag har det varit jobbigt. Hungrig och illamående. Deppig. N föreslog att jag ska gå vidare till nästa steg och börja äta en måltid per dag. Men det känns ju som ett misslyckande. Samtidigt så var jag medveten om att jag kanske inte skulle kunna klara en ren kur med tanke på att min grundform inte är så bra, speciellt psykiskt. Kanske att jag idag är extra ur form. Jag kunde inte sova och satte mig framför datorn och fick veta att en person som jag inte träffat i verkligheten men som jag tycker om och beundrar hade tagit en överdos. En gemensam bekant hade kontakt med personen så det var inget speciellt jag kunde göra, men det var ju svårt att gå och lägga sig innan jag fått veta att allt var okej.

Är minst sagt trött och seg idag. Inget känns värt att vara hungrig för just nu. Ska jag tala mer för att börja äta en måltid om dagen så blir det bara ett par hundra kalorier extra per dag. Nu är det 775kcal och under 800 räknas som VLCD (very low calory diet), mellan 800 och 1200kcal räknas som LCD (low calory diet). Så jag skulle inte komma upp i så många kcal med tanke på att jag då byter ut en påse mot vanlig mat. Oavsett om jag börjar med vanlig mat nu eller väntar så känns det som att en måltid per dag är vettigt. Först tänkte jag frukost, men nu utan varm mat att tugga på så är jag mer sugen på riktig mat. Men att ha bara en måltid att koncentrera mig på när det är fysiskt svårt för mig att laga mat kan vara bra. Då kan jag koncentrera mig på att en gång per dag äta en nyttig och välbalanserad måltid och lyckas introducera de jäkla grönsakerna som jag inte är så förtjust i.

Jag får se. Just nu känns det inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0