Typiskt

Bara för att jag sa att jag blivit så mycket bättre i ryggen så har jag nu fått riktigt besvärliga ischiassmärtor. Enda orsaken jag kan komma på är att jag nu går ut med hunden fyra ggr/dag. Isen började smälta men våren kom inte så fort som jag hoppats så det är fortfarande väldigt halt ute. När det är halt spänner jag mig och går snett och då sätter det sig direkt på ischiasen.

Vill ju inte bli dålig precis innan jag ska börja jobba så vovvsen får helt enkelt leva med att det blir kortare promenader nu. Får försöka hitta roliga saker att göra inomhus istället. Dessutom fick jag två övningar av sjukgymnasten som ska vara bra. De kändes sköna när jag gjorde dem idag så hoppas att de funkar.

Men nu är det dags att skaffa en ny sjukgymnast (igen!). Känns tråkigt eftersom denna är så duktig.

En sak jag längtar efter att kunna göra när jag får riktig lön är att köpa bra mat. Som nu t.ex. äter jag euroshopper pasta istället för nyttigare fullkorspasta. Och grönsaker är ganska dyrt. Inte konstigt att övervikt oftast drabbar låginkomsttagare? Riktig mat är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0