Aug. 14, 2011

Som jag misstänkte var det lite segare att komma igång med träningen efter en dags vila, men jag ger inte upp. Lade till lite extra övningar idag, för utsidan och insidan av benet, armar och axlar. Behöver verkligen komma igång med det efter alla dessa år, och eftersom  jag först spänner magen så blir det träning för de viktigaste musklerna med. Deras jobb är att hålla mig stabil när övriga muskler utför arbete, t.ex. armarna. Den första sjukgymnasten jag hade efter första operationen gav mig flera såna övningar, men tyvärr lärde hon mig inte aktivera rätt muskler först. Det är inte lätt att hitta dem när de i vanliga fall fungerar helt automatiskt och man inte ens vet att de inte längre gör det. Musklerna måste bli starkare om de ska sluta göra ont. Gjorde inte lika ont att ta sig upp från golvet idag heller. Jag önskar bara att jag kunde stretcha efter varje träningstillfälle, men det går inte, det gör fortfarande för ont.

Motion
Cykla 60 min
Styrkeövningar 2 ggr

Mat
Riktigt bra idag faktiskt.
Hittade två fiskrecept som jag ska prova. Torsk med äggsås och sej med krispigt täcke. Heja vit fisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0