Igår

Mina inlägg är rätt svamliga just nu känns det som. Men jag har mycket på gång och jag vill gärna berätta om de olika delar av vården och hur de fungerar.

Ett stort problem för mig de senaste 3,5 åren är att smärtan ändras hela tiden. När jag tror jag har koll på den och hur jag ska hantera den och vet när jag ska röra på mig och när jag ska vila, så får jag ont på nåt annat ställe, på nåt annat sätt och plötsligt ändras hela schemat med rörelse och vila. Så är det hela tiden och nu också. Jag har ju inte varit ute sen i måndags eftersom nån pajade hissarna, så jag har varit lite rastlös. Men eftersom jag var så inställd på att jag ville promenera så blev jag både lite sur och samtidigt såg det som en ursäkt att göra ingenting. Till skillnad från förra veckan så har ryggen blivit bättre av att vila två dar. Imorse var det inte alls samma smärta längre och jag kunde vända mig utan att det gjorde ont. Däremot är kraften fortfarande förminskad när jag sovit eller vilat, ryggen orkar liksom inte hålla upp mig även om jag spänner magen allt jag kan så jag måste hålla mig i när jag går och i varje steg är det nära att jag faller ihop.

I förrgår sänkte jag gabapentinet från 4 tabletter till 3 och jävlar vad jag mådde knepigt på kvällen. Låg nog i sängen 2 timmar innan krypet i kroppen lugnade ner sig. Sänkte sen oxycontinet till 5 mg. Det började krypa i mig även igår kväll men jag hoppade upp på motionscykeln (läs: kravlade mig upp) och cyklade en timme (!!) och det hjälpte ett tag.

Passade även på att väga mig: 120,5 kg. Har gått ner 0,5kg! :) Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0